when she was just a girl

Konstigt hur humöret kan ändras så snabbt. Från lycka till sorg, från sorg till lycka. Just känsla av lycka kan vara så kort, men också så underbart. Underbart är kort som det så fint brukar heta. Idag känner jag mig vilsen och fundersam över hur livet kan ändras så snabbt. Jag känner mig vilsen för att jag inte vet vilken väg jag ska ta i livet. Jag känner mig fundersam över hur vi som människor formas efter de vi umgås med. Jag är 20 år och ska välja min egna väg här i livet, all trygghet man känt försvinner mer och mer för att vi ska hitta vår egna väg. Vi ska bli vuxna. Vi testar olika saker för att i sluändan förhoppningsvis finna den väg i livet som ger oss lycka och glädje.
Jag tror att sålänge man aldrig stänger några dörrar utan alltid är öppensinnad så kommer man hitta sin rätta väg, och också samlat på sig en hel del erfarenheter som är värdefulla för att vi ska utvecklas som människor. Jag tror att den personen som kommer längst i livet är den som alltid är nyfiken, den som vågar umgås med människor som man inte alls i vanliga fall skulle göra, den som är ödmjuk och lyssnar till varje männsikas behov.
Jag känner att min vilsenhet smittar av sig i denna röriga text, men det jag vill säga är att jag tycker att man aldrig ska stänga några dörrar, var öppen för vad som komma skall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0