En dag på fotografiska

Idag var jag på historiska för att titta främst på utställningen med Robert Mapplethorpe, Liu Bolin och Northern Women in Chanel.
Alla utställningarna var unika på sina sätt, dock var min favorit utställningen med Robert Mapplethorpe då hans bilder känns nytänkande och chockerande. De skapar någon slags känsla av chock med de nakna männen som står och poserar i olika ställningar. Jag tycker också mycket om hans bilder på Patti Smith som känns väldigt personliga och emotionella.
Utställningen med Liu Bolin "the invisible man" var som väntat väldigt häftig och jag stod och förundrades över hur han har kunnat måla in sig så bra i bilderna. Jag tycker dock att denna uställning skulle kunna göras lite mindre då de flesta av bilderna går i samma bana.
Vi avslutade med en fika på fotografiska där det var panorama fönster med en fantastisk utsikt över vackra Stockholm. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0