education

Sitter just nu och pluggar inför högskoleprovet och tänker på vad jag vill göra i framtiden. För det är ju så fruktansvärt svårt att veta. Vad jag vet just nu är att jag vill plugga iallafall och om jag väljer rätt, det kan jag ju aldrig veta. För det känns rätt just nu men det kanske inte alls kommer att kännas rätt om 10 år?
Därför känner jag att jag vill välja en så bred utbildning som möjligt där det finns möjligheter att utvecklas. Där jag kommer kunna prova på olika yrken och jag tycker nog ändå att den utbildningen jag bestämt mig för står för de kriterierna.
Jag har alltid haft ett stort intresse för entreprenörer och jag vill ha den möjligheten, att en dag kunna starta mitt egna företag som jag kan utveckla. Jag tror nog att det skulle få mig att må bra och trivas, att arbeta för min egna skull och utveckla någonting som är mitt. Det behövs ju egentligen ingen större utbildning för att kunna starta eget, dock så har det alltid varit viktigt för mig att ha en utbildning för att ha en trygg bas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0