Friday

Idag ar det halvbra vader igen. Nu borjar vi bli trotta pa det har molniga, soliga, regninga vadret. Nu ar vi inne pa internetcafe for att airasia ska tydligen ha battre priser mellan 10-15 pa fredagar dock funkar inte deras hemsida just nu vilket ar irreterande men vi hoppas pa att den kommer igang snart igen. Vi maste namligen boka en biljett fran malaysia for att kunna fa visum i landet.

Till nagonting annat. Nagonting jag tycker ar pafrestande och jobbigt att se har i landet da ja ar en san djurvan ar alla de hemlosa katterna och hundarna har i landet som springer runt pa stranden och letar mat. Vi har tex. en hund som brukar halla sig till vart hotell som springer runt och haltar da ena benet inte fungerar som det ska. Nu tanker ni sakert att jag ar knapp som tanker pa de hemlosa djuren nar det finns manniskor har som ar hemlosa men faktum ar att det ar de hemlosa djuren man ser mer utav an de hemlosa manniskorna. Markus tycker jag borde starta en organsiation har for djuren men det kanns svart att finansiera nagonting sadant har nar det finns storre problem an de stackars djuren. Jag som ar valdigt kanslig blir valdigt emotionell nar jag kommer till sanna har lander med fattiga manniskor, hemlosa djur, barnarbete osv. Naval, nyttigt ar det att komma till dessa lander da man inte kan blunda for verkligheten langre. Thailand ar anda ett av de rikare landerna har sa det riktigt jobbiga kommer nog vara i de fattiga landerna som Kambodja och Laos.

Kommentarer
Postat av: helene

ja tänker på er kram här är viter vi tänker på dig

2011-03-12 @ 17:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0