Who you are

Jag sitter och funderar på detta med att vara nöjd med den man är. Tänker på alla människor som längtar efter att vara någon annan och som i allra högsta grad försöker att uppnå det, att bli en annan person för att bli lycklig.
Saken som händer under vägen när man är uppe i allt detta med att bli en annan är att man förlorar sig själv, och att förlora sig själv måste ju ändå vara bland det värsta man kan förlora?
Tänk att man varje dag går runt och tänker att om jag köper den jackan, då kommer jag få mer status eller om jag går ner i vikt, då kommer alla tycka att jag ser bättre ut. När vi tillslut uppnått allt detta men ändå inte blir lyckliga, och dessutom lagt ner så mycket tid på att bli någon annan person, ja då är man så vilsen så man inte längre vet vem man själv är. Och hur ska man kunna bli älskad av ens nära och kära när inte ens dom känner igen dig längre. Allt blir en ond cirkel.
Det finns inget viktigare här i livet än att kunna "be true to who you are" som Jessie J så fint sjunger. För att det finns verkligen inget finare än människor som genuint står för det dom tror på och tycker och inte låter sig uppslukas i all den girighet av att vilja bli någon annan. För tyvärr så är det ju så att hur mycket vi än vill vara världens snyggaste, smartaste, kreativaste människa så kommer det alltid finnas någon annan som på något plan slår dig. Men jag tror däremot om vi alltid vågar vara oss själva och är nöjda med det vi åstadkommer så har vi ändå bidragit med en viktig sak här i världen vilket är att visa andra innebörden i att tro på sig själv.
Så, det jag försöker säga med denna text är att det är svårt att alltid känna att man duger som man är, tro mig jag vet. Men att aktivt jobba med sig själv och vara ödmjuk mot anda männsikor är bland det viktigaste som finns. För ju mer du tycker om dig själv, desto mer kommer andra att tycka om dig. Och ju mer kärlek du ger, desto mer kommer du få tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0